luni, 12 aprilie 2010

Caderea lui Hyperion...in mainile mele

Imi place space opera. Fundatia, Dune, Ender, Star Wars, Battlestar Galactica etc. Toate aceste carti sau filme creeaza nucleul interesului meu pentru sci-fi. Dupa ce am citit pe "marii clasici" Asimov, Herbert (a se citi Frank Herbert) si OSC, mi-a ajuns la urechi o stire despre o alta serie la fel de epica precum Dune, la fel de razboinica precum Ender si la fel de robotizata cu Fundatia. Este vorba de cartea lui Dan Simmons Hyperion si celelalte trei continuari (Caderea lui Hyperion, Endymion si Inaltarea lui Endymion). Laudele curgeau pentru carte de la cartea cea mai tare de la Dune incoace la sf care a revolutionat genul. Asa ca m-am gandit c-ar fi fain s-o citesc.
Asa ca m-am la Biblioteca Judeteana pentru a o "inchiria". Surpriza mare e ca nu aveau decat partea a doua, prima lipsind. Ca sa va lamuresc, daca mergeti prin oricare librarie din Arad, nu o sa gasiti partea intai , si cu greu partea a doua. Asa ca am luat decizia de a citi vol 2. Mi-am zis "hei am citit Fundatia intr-o ordine aleatorie asa ca o sa fac la fel si cu Hyperion." Wrong.
Din primele pagini am inceput sa-mi pun intrebari: Ce e Tehnucleul? Cine sunt Expulzatii? Ce cauta Keats in viitor? Si ma calcau pe nervi frazele in care personajele ziceau "daca iti amintesti povestea lui Lamia sau nu stiu cine..." (Prima e asemanatoare cu Povestirile din Canterbury) NU! NU ! Nu stiu povestea, nu stiu ce-i cu personajele astea si care-i treaba cu Shrike. Si toate astea pentru ca Nemira nu s-a sinchisit sa trimita mai multe carti si p-aci pentru ca sa fie cumparate de Biblioteca. Mi se pare foarte "de porc". As mai putea spune mult despre lipsa cartilor sf de pe la noi si pe care mi le-ar placea sa le citesc. Ma rog, trecand peste asta povestea este destul de interesanta si mi-ar placea s-o inteleg mai bine. Chiar acum o ascult o cronica in care tipu zice clar ca prima stabileste backgroundul pentru a doua. Ok, ar trebui sa ma opresc fiindca vreau sa ma duc sa mai citesc din cartea a doua. Vreau sa vad daca o mai ramas cineva in viata in carte, ca la finalul primului volum nu prea e siguranta. Salve.

Un comentariu:

  1. preturile din librarii sunt foarte mari, chiar duble fata de oferta online. Incearca site-urile editurii nemira sau librarie.net

    RăspundețiȘtergere