joi, 14 aprilie 2011

Ratiunile inimii-recenzie

Revin cu o recenzie de carte. Nu e SF, nu e clasica...e o combinatie. Este o carte care trateaza problema credintei, a existentei lui Dumnezeu, dintr-un unghi din care nu cred ca au mai fost abordate aceste probleme, si anume filosofic. Se numeste Ratiunile inimii si este scrisa de autorul crestin Clifford Goldstein. Cartea este o delectare intelectuala, mi-a placut sa o lecturez, chiar daca mi-a luat mai mult (asta pentru ca am fost eu lenes), si la final iti pare rau ca are doar o suta si ceva de pagini. Nimic nu e tras de par, totul este la linie, la punct, fiecare chestiune este pusa in discutie in cuvinte potrivite si raspunsa intr-un mod pertinent si care te pune pe ganduri. Din punct de vedere stilistic, pot spune cu mana pe inima ca rar am mai vazut o asemenea fluenta a frazelor, o armonie a argumentelor care ti se scurg inaintea ochilor facandu-te sa intelegi clar ceea ce vrea sa spuna. Nu exista niciun moment ideea ca Goldstein vrea sa-ti bage in cap anumite doctrine, sau ca vrea sa te convinga ca are dreptate. Nu. El doar ofera o alta perspectiva.
Daca tu vei aprecia ca are dreptate sau ca se inseala, asta este deja o problema a inimii tale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu