miercuri, 8 decembrie 2010

Ce-i asa greu?

Eu fac parte din grupul de persoane care au idei putine dar fixe. Printre astea se afla si cea referitoare la nume. In special cele romanesti. Am sustinut de mai multe ori ca limba romana in general si denumirile romanesti sunt ciudate si hilare. Nu intru in detalii am mai scris un post despre asta. Acum am alta problema. Pe langa faptul ca unii au unele nume impronuntabile (din mai multe motive), se pare ca altii au tendinta sa greseasca unele nume care sunt imposibil de inteles gresit. Si aici ma refer la mine. Daca si numele meu e greu de redactat pe o foaie, atunci nu stiu ce sa zic. Pana acum recunosc, nimeni nu s-a atins de "titlul nobiliar", si ma bucur ca Sturza a ramas Sturza. Daaaaaaaaar....se pare ca se poarta o lupta impotriva prenumelor mele. Nu stiu de unde ideea ca Iuliu Cezar s-ar scrie de fapt Iuliu-Cezar. Serios. Nici in buletin nu-s asa. Si evident, in cartea in care apare un studiu de-al meu (long story, poate scriu ceva mai tarziu) apar asa. Si pe langa asta, vineri am fost la un concurs de istorie, si pe diploma de participare scria cu litere de-o schioapa Iuliu Caesar. Wow! Stiti, imi aduce aminte de faza aia geniala din "Asterix et Obelix: mission Cleopatre" in care Caesar (originalul) dicta secretarei si la final se semneaza: Caesar (zis ca in engleza). Se opreste secretara si il intreaba "Caesar sau Cesar?" Sta un pic pe ganduri si zice "lasa Cesar". Dar, eu nu sunt el, si vreau ca numele sa nu imi fie schimbat. Nu vreau sa am o ferma plina de miei.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu