luni, 9 noiembrie 2009

De ce m-am lasat de SF?

Aceasta veste este destul de recenta si trista pentru mine care am incercat sa-mi creez o biblioteca SF din cartile marilor clasici ai genului si care acum sunt surplus.
Aventura mea in lumea SF a inceput in urma cu trei ani cand am descoperit Fundatia lui Isaac Asimov, o carte care mi-a schimbat intreaga viata. Am reusit sa citesc de atunci intreaga saga a Robotilor-Imperiului-Fundatiei afland finalul povestii. La un an dupa aceea, am descoperit o noua carte care m-a facut sa consider SF, un gen care parea potrivit pentru mine. Acea carte a fost epica opera a lui Frank Herbert Dune. Am terminat seria originala, si mai am de completat la cartile lui Brian. Pana aici totul e bine. Dupa inca un an, am descoperit o a treia serie epica, Jocul lui Ender ,a lui Orson Scott Card. Si aceasta serie mi s-a parut interesanta desi nu am finalizat-o pana in momentul de fata.
Aici vine partea mai grea. Pana anul acesta am ramas la adapostul celor trei autori, citind putine carti in afara celor scrise mai sus. Am citit Omul din castelul inalt, de Philip K. Dick, care mi s-a parut interesanta si in acelasi timp incalcita. Insa anul acesta am avut niste lecturi care m-au pus sa imi reconsider parerea despre SF.
Prima carte pe care am citit-o a fost Sfarsitul copilariei a lui Arthur C Clarke, o carte interesanta, scurta si care nu era in genul meu. Pentru prima data citeam despre extraterestrii (bine si in Enderverse exista gandacii si pequenios dar asta e cu totul altceva) avand un rol decisiv si in acelasi timp Clarke avea o conceptie diferita fata de alti autori Sf despre viitorul omenirii. A doua carte a fost Cronicile martiene a lui Ray Bradbury, o carte stranie, intr-un alt sens decat cea a lui Dick, fiind mai mult un fel de fantasy-science fiction decat ceea ce am citit pana acum. Ultima carte care m-a facut sa ajung la renuntare a fost Ilium a lui Dan Simmons. Nu am sa spun tot ce am pe suflet legat de cartea acea pentru ca...e prea mult pentru a fi citit de alti si e o chestiune personala. N-am citit Hyperion, poate am s-o citesc, poate nu ,dar Ilium, e...naspa. Nuff said.
Asa ca, pentru a ajunge la o concluzie am decis sa renunt la literatura SF, pentru a nu mai intalni socuri si ma voi rezuma la cele doua opere mentionate in inceputul postului, adica Fundatia si Dune, pe care le consider mai interesante. Desigur, acest lucru nu ma opreste sa privesc filme SF. O,nu. In momentul de fata urmaresc un serial extraordinar si celebru, Battlestar Galactica, despre care voi scrie un post in viitor, si care este unul dintre cele mai bune seriale pe care le-am vazut vreodata.
Si in ultimul rand as vrea sa mentionez ca renuntarea la literatura SF este si o renuntare fizica la colectia mea care cuprinde cateva carti clasice (cele de mai sus si inca cateva) printre care Infanteria stelara a lui Heinlein sau Odiseea navei Space Beagle a lui A. E. van Vogt. Asadar cine este interesat de carti sa ma contacteze.

Un comentariu:

  1. Victorie!!! S.F.-ul a cazut. Oricum iarta-mi fericirea dar nu mi se pare un stil ofertant... a, si apropo mai gandestete la B.S.G. Nu cred ca acest serial este nici la 20% din valoarea unui serial cu adevarat de calitate. In final draga prietene tin sa precizez pe acest blog stiind ca esti un fan Roland Emmerich in 13 noiembrie apare filmul cel mai asteptat al acestui an ,,2012''!

    RăspundețiȘtergere